Subject: Ed: Direktiiv (EL) 2023/959 ülevõtmine - eelnõud kommenteerimiseks
From: "Leena Albreht" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Feb 2024 18:13:40 +0200

Palun registreeda

Saatja: Ramon Nahkur <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 2. veebruar 2024 11:34
Adressaat: Leena Albreht <[email-masked]>; Natalja Šubina
<[email-masked]>
Teema: FW: Direktiiv (EL) 2023/959 ülevõtmine - eelnõud kommenteerimiseks

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun vaadake kas te näete puutumust seal enda teemadega. Lugesin
diagonaalis ja pigem positiivsed mõjud välisõhu kvaliteedile – tervise
kohta väga midagi ei leidnud…

Vastust on vaja 9. veebruariks

Tervitades

Ramon

From: Heli Laarmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 1, 2024 10:09 AM
To: Ramon Nahkur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristiina Kaasik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Aive Telling <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Direktiiv (EL) 2023/959 ülevõtmine - eelnõud
kommenteerimiseks

Ramon, palun vaata ja kujunda SoMi seisukoht/arvamused. Palun kindlasti
kaasa ka TA sellesse protsessi.

Heli

From: Kristiina Kaasik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 1, 2024 9:44 AM
To: Heli Laarmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Anniki Lai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Helen Tralla
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Direktiiv (EL) 2023/959 ülevõtmine - eelnõud
kommenteerimiseks

Tere

Kliimaministeerium saatis mitteametlikult kommenteerimiseks atmosfääriõhu
kaitse seaduse, riigilõivuseaduse ning meresõiduohutuse seaduse muudatuse
(kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemi
direktiiv, direktiiv (EL) 2023/958 ning FuelEU määrus).

Peale mitteametlikku ringi toimub 15. veebruaril teamsi videokoosolek EL
HKS2 rakendamisega kaasnevatest küsimustest, misjärel planeeritakse eelnõu
esitada ametlikule kooskõlastamisele eelnõude infosüsteemis.

Palun valdkonna tagasisidet eelnõule ja seletuskirjale. Tagasisidet
oodatakse hiljemalt 9. veebruariks 2024.

Tervitades,

Kristiina Kaasik

ÕO

  _____

Saatja: Annika Varik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: Friday, January 26, 2024 4:57:27 PM
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Agnes Pilv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kristjan Truu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Annika Konovalov
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Meelis Mägi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Ilmar Puskar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Agnes Pilv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristjan Truu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]>;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Elmu Potter
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]>;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Triin Tallinn <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Roman Bukachev
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Katrin
Keis <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Direktiiv (EL) 2023/959 ülevõtmine - eelnõud kommenteerimiseks

Tere,

2023. aasta mais avaldatud Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud
heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemi (edaspidi ELi HKSi) direktiivi
muudatus, direktiiv (EL) 2023/958 ning FuelEU määruse jõustumisega kaasnev
pädeva asutuse nimetamise kohustus võetakse üle atmosfääriõhu kaitse
seaduse, riigilõivuseaduse ning meresõiduohutuse seaduse muutmisega.

Edastame teile nimetatud seaduste muutmise eelnõu ja seletuskirja
kommenteerimiseks. Mõlemad dokumendid on e-kirjale lisatud.

Direktiivi muutmisega jõustus EL-ülene eesmärk EL HKS sektori koguheite
vähendamine aastaks 2030 senise 43% asemel 62%. Eesmärgi täitmise
toetamiseks lisati direktiivi mitmeid meetmeid. Näiteks õhusõiduki
käitajatele lubatud heitkoguse ühikute tasuta eraldamise lõpetamine alates
2026. aastast ning süsteemi liideti ka meretransport, millele rakendatakse
EL HKSi järk-järgult alates 2024. aastast nii, et täiemahuline liitumine
toimub aastal 2026.

Samuti loodi uus lubatud heitkogus ühikutega kauplemise süsteem (edaspidi
EL HKS2) hoonete ja maanteetranspordi sektorite jaoks. EL HKS2 rakendub
alates 2027. aastast mainitud sektorites kasutatavatele kütustele, mille
tarbimisse lubajad peavad kütuse kasvuhoonegaaside heite seirama,
raporteerima ja kompenseerima turult ostetud lubatud heitkoguse ühikutega.
Kuigi ühikutega kauplemine algab 2027. aasta heitkoguste alusel 2028.
aastal, käivitub heitkoguste seire ja aruandlus juba 2025. aastal.

Seetõttu soovime pöörata teie tähelepanu EL HKS2 osas iseäranis
järgmistele eelnõu punktidele:

•            HKS2 mõiste, kohaldamisala ja kohustuslased (eelnõu punkt 5),

•            HKS loa taotlemine ja andmine (punktid 14-16),

•            HKS2 heitkoguste seire ja aruandluse kord (eelnõu punkt 45).

EL HKS2 kohta lisasime täiendavate taustamaterjalidena ka tutvustava
ettekande ning seire- ja aruandlusjuhendi inglisekeelse tööversiooni.
Samuti ootame teid EL HKS2 rakendamisega kaasnevaid küsimusi arutama 15.
veebruaril kell 10.00-12.00 teamsi videokoosolekul (kutse saadame eraldi).

Teie tagasisidet eelnõule ja seletuskirjale ootame 2 nädala jooksul,
hiljemalt 9. veebruariks 2024.

Palun edastage materjalid neile, kes võiks veel kommenteerijate hulgas
olla. Järgmise sammuna planeerime eelnõu ja seletuskirja esitada
ametlikule kooskõlastamisele eelnõude infosüsteemis.

Tervitades,

Annika Varik

626 2961